Algemene voorwaarden (1 december 2022)
- PC Harmony Service B.V., Hierna te noemen Digidentje, is verplicht tot het verhelpen van softwareproblemen in alle digitale en slimme apparaten in het huishouden van de lidmaatschaphouder, hierna de klant.
- Onder digitale en slimme apparaten, zoals bedoeld in dit lid, wordt verstaan:
- Computers
- Laptops
- Tablets
- Smartphones
- Smart televisies
- Slimme (video)deurbellen
- Slimme (rook)melders
- en soortgelijke apparaten
- In het geval van een hardwareprobleem zal Digidentje, in overleg met Klant, een passende oplossing bieden.
- Onder digitale en slimme apparaten, zoals bedoeld in dit lid, wordt verstaan:
- Digidentje zal binnen 24 uur nadat de meldingen van softwareproblemen zijn binnengekomen aanvang nemen met het oplossen van deze problemen. In het weekend geldt een 24 uurs-service voor urgente gevallen. Digidentje bepaalt wat een urgent geval is.
- Tijdens de 24 uurs-service, zoals bedoeld in lid 2, is serviceverlening aan huis niet mogelijk. Wel kan er service verleend worden op afstand.
- Vervangende onderdelen bij hardware defecten vallen niet onder de prijs zoals deze in rekening gebracht wordt voor “Hulp aan Huis.” Digidentje is gerechtigd deze kosten aan de klant door te berekenen. Deze worden apart aan de klant gefactureerd
- Indien Digidentje ter plaatse constateert dat het probleem niet kan worden opgelost met de aanwezige middelen dan kan worden besloten om de computer mee te nemen ter reparatie. In beginsel aanvaardt Digidentje geen aansprakelijkheid voor schade ontstaan tijdens de periode dat zij de computer ter reparatie onder zich heeft. Alleen in geval van opzet of ernstige roekeloosheid van de zijde van Digidentje aanvaardt zij aansprakelijkheid tot een maximum van €500,–.
- Digidentje hanteert een “no cure, no pay”
principe. Hieronder wordt verstaan dat wanneer Digidentje een probleem niet kan
oplossen door tekortkomingen in kennis en/of mogelijkheden aan de zijde van
Digidentje, de verleende service niet in rekening wordt gebracht.- Indien een probleem niet op te lossen is door aantoonbare technische limitaties aan de zijde van de klant (bijvoorbeeld: verouderde of defecte hardware welke niet vervangen kan worden, of de klant af ziet van vervanging van deze hardware, of door de door de klant gemaakte keuzes), geldt het principe van “no cure, no pay”, zoals bedoeld in lid 7, niet. De afgesproken prijs voor de verleende service wordt alsnog in rekening gebracht.
- Indien een probleem niet via hulp op afstand opgelost kan worden en de klant wenst geen gebruik te maken van onze Hulp aan Huis geldt het principe van “No cure, no pay”, zoals bedoeld in lid 7, niet en worden de kosten voor “Hulp op Afstand” alsnog in rekening gebracht.
- Digidentje kan te allen tijde besluiten om over te gaan tot herinstallatie, waarna Digidentje zal proberen de oude situatie zoveel mogelijk te herstellen.
- Het is aan Klant om altijd te beschikken over een up-to-date back-up, om dataverlies bij herinstallatie te voorkomen.
- Klant dient in het bezit te zijn van alle geldige en originele licenties behorende bij de software en zij dient deze op eerste verzoek beschikbaar te stellen aan Digidentje. Niet-legale software wordt niet ondersteund.
- Digidentje aanvaardt geen aansprakelijkheid voor verlies van data. Alleen in geval van opzet of ernstige roekeloosheid aan de zijde van Digidentje aanvaardt zij aansprakelijkheid, maar tot een maximum van €300,– voor het verlies van data.
- De computer van Klant moet voorzien zijn van een geldige, correct werkende virusscanner.
- De verschuldigde contributie dient bij jaarlijkse incasso of bij betaling met de toegestuurde factuur, bij vooruitbetaling, te beginnen op ingangsdatum, te worden voldaan. Indien de klant niet tijdig aan de betaalverplichtingen voldoet, en na herhaalde herinneringen en aanmaningen in gebreke blijft, dan wordt het lidmaatschap eenzijdig beëindigd en wordt aan klant per geleverd servicemoment dat na de factuurdatum heeft plaatsgevonden het verschil tussen de prijs voor leden en de prijs voor niet-leden met terugwerkende kracht alsnog in rekening gebracht. De betaalverplichting voor de achterstallige contributie blijft onverwijld bestaan.
- Het abonnement is binnen 14 dagen nadat het abonnement is aangegaan kosteloos opzegbaar, uitgaande van de contractdatum. Wanneer klant niet opzegt wordt na 14 dagen het abonnement een jaarcontract tot wederopzegging.
- Indien klant abonnement niet opzegt voor het einde van het eerste jaar wordt abonnement automatisch verlengt en omgezet naar een abonnement voor onbepaalde tijd. Abonnement voor onbepaalde tijd is maandelijks opzegbaar met in achtneming van 1 (een) kalendermaand opzegtermijn.
- Indien Klant op het moment van opzegging van het abonnement reeds een dienst heeft afgenomen, maar zijn contributie nog niet heeft voldaan, kan Digidentje het verschil in kosten tussen hulp als lid en hulp zonder lidmaatschap in rekening brengen.
- Klant dient te zorgen voor volledige toegang tot zowel de software als de hardware.
- Digidentje is niet verantwoordelijk voor het niet functioneren van diensten van derden.
- Een niet functionerende dienst van derden valt niet onder het “no cure, no pay” principe zoals bedoeld in artikel 5.
- De betaling van verschuldigde toeslagen en/of additionele kosten voor vervangende hardware en/of software dient de klant voorafgaande aan de levering over te maken naar Digidentje of ter plaatste contant of per pin aan de medewerker te voldoen.
- Indien de toeslagen en/of additionele kosten niet vooraf zijn voldaan en Klant weigert ter plaatse de verschuldigde kosten te voldoen is Digidentje gerechtigd de hardware terug te nemen en/of de software te verwijderen, tot Klant aan zijn betaalverplichting heeft voldaan. Er wordt €30 verwijderingskosten in rekening gebracht. Deze dienen te zijn voldaan alvorens de hardware en/of software opnieuw geleverd wordt.
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden mits deze niet op maat samen gesteld is gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger. Bij op maat gemaakte producten vervalt de bedenktijd.
- De schadeplichtigheid van Digidentje in geval van tekortkoming beperkt zich in iedere geval tot herstel, dan wel vervanging van de geleverde zaak/dienst of onderdeel daarvan, e.e.a. ter beoordeling van een onafhankelijke derde. De aansprakelijkheid van Digidentje is in ieder geval beperkt tot €300,–.
- Eventuele reclames, waaronder wordt verstaan alle grieven van de klant inzake de door Digidentje verrichte werkzaamheden en geleverde goederen, moeten schriftelijk en gemotiveerd geschieden binnen 60 dagen na afloop van het werk. Bij gebreke van tijdige reclame wordt de klant geacht het werk akkoord te hebben bevonden. Aan de klant komt na verloop van die termijn geen recht op reclame meer toe.
- Niet goed opgeloste problemen dienen binnen 24 uur gemeld te worden bij Digidentje. Wanneer een niet goed opgelost probleem niet binnen 24 uur gemeld wordt, is er sprake van een nieuwe probleem melding.
- Digidentje is gerechtigd de voorwaarden te wijzigen. Van deze wijzigingen zal Digidentje de klant in kennis stellen, door dit op de website te vermelden. Indien de klant niet binnen 14 dagen na dagtekening schriftelijk heeft gereageerd, wordt de klant geacht akkoord te zijn gegaan met de wijziging.
- Digidentje mag de prijzen jaarlijks verhogen met een percentage volgens de Consumenten Prijs Index van het CBS. De prijs die de klant dient te betalen is afhankelijk van de ingangsdatum van het servicecontract.
- De klant is te allen tijde verplicht zorg te dragen voor een goede kwaliteit van de infrastructuur en deze in goede staat van onderhoud te houden. Die kwaliteit en staat van onderhoud worden door de klant aan Digidentje gegarandeerd.
- De klant dient ervoor te zorgen dat de aanvraag en voortgang van het aangenomen werk geen vertraging oploopt en onbelemmerd zal kunnen geschieden.
- De klant is verplicht tot de levering van elektriciteit, nodig voor de uitvoering van de werkzaamheden, alsmede voor eventuele beproeving en inbedrijfstelling.
- De klant dient aanwezig te zijn voor eventuele toelichting over het probleem of het beantwoorden.
- Indien een gemaakte serviceafspraak niet door kan gaan dient klant dit minimaal 24 uur van tevoren aan Digidentje kenbaar maken. De klant kan dit telefonisch (buiten kantoortijden via onze voicemail) of per e-mail aan ons kenbaar maken. Indien Digidentje niet tijdig op de hoogte wordt gesteld van verhindering, is Digidentje gerechtigd voorrijkosten in rekening te brengen van minimaal €35 en maximaal het bedrag dat klant voor de service zou hebben voldaan.
- Deze algemene voorwaarden en alle rechtsbetrekkingen met Digidentje zijn onderworpen aan Nederlands rechts.
- Bij eventuele geschillen is de rechtbank te Zwolle exclusief bevoegd.